ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

استفاده ۸۰ درصد مردم ایران از VPN! | زیبایی و مالی حوزه‌هایی با بیشترین تبلیغات دیجیتال

  • کد خبر: ۱۸۱۴۵۹
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
استفاده ۸۰ درصد مردم ایران از VPN! | زیبایی و مالی حوزه‌هایی با بیشترین تبلیغات دیجیتال
گزارش سالانه یکتانت نشان می‌دهد ۸۰ درصد مردم در گروه‌های سنی و تحصیلی مختلف برای ورود به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از VPN استفاده می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز - یکتانت در گزارشی با نام «بازاریابی دیجیتال ایران ۱۴۰۱» آمار‌هایی از میزان تبلیغات دیجیتالی در کانال‌های مختلف ارائه داده که بر اساس آن میزان تبلیغات وب‌سایت‌های ایرانی در مهرماه به کمترین میزان در سال گذشته رسید.

۸۰ درصد مردم برای ورود به شبکه‌های اجتماعی از VPN استفاده می‌کنند

میانگین استفاده روزانه از اینترنت در ایران ۱۶۹ دقیقه است. براساس نظرسنجی شرکت پژوهش بازار امروز (EMRC) مهم‌ترین دلایل استفاده کاربران ایرانی از اینترنت، ارتباط با خانواده و دوستان، کسب اطلاعات و خرید اینترنتی است. ۸۹ درصد مردم کشور از طریق تلفن همراه وارد وب فارسی می‌شوند، این آمار در سال ۱۳۹۸، ۷۴ درصد بود.

۸۰ درصد مردم در گروه‌های سنی مختلف برای ورود به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از VPN استفاده می‌کنند. گردش مالی سالانه خرید و فروش VPN در سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

استفاده از VPN در همه گروه‌های سنی و تحصیلی متداول بوده و کاربران میانسال تقریباً به اندازه کاربران جوان از VPN استفاده می‌کنند. استفاده از VPN در ۱۵ تا ۱۷ ساله‌ها ۹۷ درصد و بیش از دیگر گروه‌های سنی است، اما در بقیه گروه‌های سنی هم استفاده از VPN کمتر از ۷۳ درصد نیست.

۶۳ درصد کاربران ایرانی با تحصیلات ابتدایی از VPN استفاده می‌کنند یعنی از هر سه کاربر، دو نفر که نشان می‌دهد این ابزار دیگر مخصوص قشر تحصیل‌کرده نیست. میزان استفاده از VPN در میان کاربران با تحصیلات بالاتر بیشتر است.

در سال گذشته پست‌های کانال‌های ایرانی در تلگرام در مجموع بیش از ۵۹۰ میلیارد بار بازدید داشتند.

ماهانه در وب‌سایت‌های ایرانی بیش از ۷۰ میلیارد بار تبلیغ نمایش داده شده است

۶۶ درصد مردم به تبلیغات دیجیتال اعتماد دارند، بیشترین میزان اعتماد به تبلیغات با ۲۰ درصد در وب‌سایت‌ها است، پس از آن تبلیغات در گوگل ۱۹ درصد، شبکه‌های اجتماعی ۱۵ درصد و اپلیکیشن‌ها و پیامک هم هر کدام ۶ درصد است.

در سال ۱۴۰۱، بیش از ۸۰۰ میلیارد بار در وب‌سایت‌های ایرانی تبلیغ به نمایش درآمده و ۳۶ درصد بازدید کاربران از تبلیغات از طریق وب‌سایت‌های سیاسی و اجتماعی و آهنگ و موسیقی بوده است.

هر کاربر ایرانی اینترنت به طور متوسط روزانه ۳۵ تبلیغ در وب‌سایت‌های ایرانی می‌بیند. به‌طور میانگین ماهانه بیش از ۷۰ میلیارد بار در وب‌سایت‌های ایرانی تبلیغ نمایش داده شده است. در مهرماه میزان تبلیغات نمایش داده‌شده به کمترین حد خود در سال گذشته یعنی ۵۶.۲ میلیارد بار رسید و بهمن ماه با ۹۲.۸ میلیارد بیشترین میزان نمایش تبلیغات در سال ۱۴۰۱ را داشت.

مراجعه به وب‌سایت‌ها از طریق موبایل در ساعت ۲ بعد از ظهر و ۱۱ شب به اوج می‌رسید، اما مراجعه از طریق دسکتاپ در ۱۲ ظهر بیشتر بود و سپس با شیب کمی تا انتهای شب کاهش پیدا می‌کرد.

زیبایی و مالی حوزه‌هایی با بیشترین تبلیغات

بیشترین میزان تبلیغات در سال گذشته در مورد زیبایی و مالی و سرمایه‌گذاری بود، به طوری که از هر سه تبلیغ نمایش‌داده‌شده، یک تبلیغ به یکی از این دو موضوع اختصاص داشت. میزان تبلیغات زیبایی ۲۱.۱ درصد و تبلیغات مالی و سرمایه‌گذاری ۱۷.۴ درصد برآورد شده است.

گزارش سالانه یکتانت: استفاده ۸۰ درصد مردم ایران از VPN!
از نظر تعداد، تبلیغ‌کنندگان حوزه آموزش بیشتر از حوزه‌های دیگر بودند. نسبت تعداد تبلیغ‌کنندگان در حوزه‌های مختلف به کل تبلیغ‌کنندگان نشان می‌دهد آموزش، خرده‌فروشی آنلاین، خدمات، تکنولوژی و کالای الکترونیک و مد و پوشاک رتبه‌های اول را دارند. در حالی که بیشترین بودجه‌ها به تبلیغات موضوعات زیبایی، مالی و سرمایه‌گذاری و سفر و گردشگری اختصاص داشت. ۴۰ درصد کل بودجه تبلیغات وب در این سه حوزه بود.

گزارش سالانه یکتانت: استفاده ۸۰ درصد مردم ایران از VPN!

افزایش کاربران ایرانی اینستاگرام

بیش از ۷۰ درصد مردم بر اساس آمار ایسپا به‌طور مداوم از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. آمار‌های Zelkaa هم نشان می‌دهند که هر کاربر ایرانی در اینستاگرام به‌طور متوسط بیش از ۲۷۵ صفحه عمومی را دنبال می‌کند و در سال گذشته به طور میانگین هر کاربر بیش از ۷ هزار پست را در این شبکه اجتماعی لایک کرده است.

در سال ۱۴۰۱ تعداد کل پست‌های منتشرشده در کانال‌های عمومی تلگرام فارسی بیش از ۶۶۰ میلیون بوده و تعداد فروشگاه‌های شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی بیش از ۷۸۰ هزار تا گزارش شده است.

در چهار سال اخیر تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام روند رو به رشدی داشته و از ۲۸.۵ میلیون در سال ۱۳۹۸ به ۴۱ میلیون در سال ۱۴۰۱ رسیده است. تعداد صفحات عمومی در اینستاگرام فارسی بیش از ۶.۳ میلیون بود که ۴۴۰ میلیون پست منتشر کردند و ۲۹۱ میلیارد بار لایک شدند.

این گزارش همچنین بر اساس آمار‌های Zelkaa می‌گوید تقریبا همه کسب‌وکار‌های ایرانی در اینستاگرام صفحه دارند. ۹۴ درصد کسب‌وکار‌ها در اینستاگرام، ۷۲ درصد در تلگرام، ۲۹ درصد در توییتر، ۴۴ درصد در آپارات و ۱۷ درصد در یوتیوب کانال یا صفحه دارند.

هر کسب‌وکار ماهانه ۴ محتوا در اینستاگرام، ۲ محتوا در تلگرام، ۶.۸ در توییتر، ۰.۴ در آپارات و ۰.۲ در یوتیوب منتشر می‌کند. بیشترین میزان دنبال‌کننده‌ها هم به ترتیب در اینستاگرام، تلگرام، توییتر، یوتیوب و آپارات است. این آمار در بررسی بیش از ۹ هزار کسب‌وکار فعال در اصناف و اتحادیه‌های مختلف به دست آمده است.

تعداد بازدید ماهانه ویدیو در اینستاگرام فارسی پس از فیلترینگ این شبکه اجتماعی سقوط کرد و این کاهش تا آبان ماه ادامه داشت، اما پس از آن دوباره بازدید‌ها افزایش پیدا کردند، هرچند در پایان سال همچنان به میزان فروردین ماه نرسید.

نمودار تعداد کل کامنت‌ها نشان می‌دهد که تعامل کاربران در این شبکه اجتماعی از شهریور ماه بیشتر شد و در مهر ماه به اوج رسید و پس از آن در آبان ماه کاهش پیدا کرد.

گزارش سالانه یکتانت: استفاده ۸۰ درصد مردم ایران از VPN!

در تلگرام فارسی سال گذشته ۸۷۰ هزار کانال ۵۲۱ میلیون پست منتشر کردند که ۵۹۳ میلیارد بار دیده شد. بیشترین میزان محتوای تولیدشده در سال گذشته در شهریور ماه بود و پس از آن محتوا‌ها کم شد و در آبان ماه به کمترین میزان سال گذشته رسید. اما میزان تولید محتوا پس از آذر افزایش پیدا کرد و در پایان سال بیشتر از فروردین ماه سال گذشته شد.

در مقابل بیشترین بازدید از پست‌های تلگرام فارسی در خرداد ماه بود و پس از آن در چند مرحله کاهش پیدا کرد و در آبان ماه به کمترین میزان خود رسید. پس از آن دوباره رشد داشت و در پایان سال دوباره خود را به میزان بازدید خرداد ماه رساند.

میزان بازدید‌ها و محتوای تولیدشده در این دو پلتفرم نشان می‌دهد که اگرچه فیلترینگ باعث کاهش کاربران شد، اما پس از مدتی کاربران با استفاده از VPN توانستند دوباره فعالیتشان را در این شبکه‌ها افزایش دهند و به میزان سابق برسانند.

از هر چهار صفحه اینستاگرام، یک صفحه مد و پوشاک یا سبک زندگی است

در ایران یک‌چهارم کل فروشگاه‌های اتحادیه اروپا فروشگاه اینستاگرامی وجود دارد. میزان فروشگاه‌های اینستاگرامی از کشور‌های همسایه مثل ترکیه و امارات بیشتر شده و نشان از بیکاری نهفته در کشور دارد که بسیاری را به سمت خوداشتغالی سوق داده است.

بیشترین صفحات اینستاگرامی فارسی صفحات مد و پوشاک و سبک زندگی‌اند. اشخاص و اخبار، زیبایی و مراقبت از پوست، فناوری و گجت‌ها و ورزش و تناسب اندام در رتبه‌های بعدی قرار دارند. به‌طور کلی از هر چهار صفحه عمومی اینستاگرام یک صفحه مد و پوشاک یا سبک زندگی است.

در پیام‌رسان سروش پلاس، ۲۵ درصد کانال‌های عمومی مربوط به سبک زندگی‌اند. کانال‌های فروشگاهی در این پیام‌رسان ۱۵ درصد، کانال‌های مذهبی ۱۴ درصد و اخبار ۱۲ درصد است. کمترین میزان کانال‌ها در حوزه ورزش و کودکانه‌اند. تعداد کانال‌های فعال این پیام‌رسان بیش از ۱۸۰ هزارتا گزارش شده است.

از میان بیش از ۶۵۰ هزار فروشگاه عمومی اینستاگرام فارسی، بیشتر فروشگاه‌های ایرانی مربوط به مد و پوشاک و خدمات آرایشی بوده و در تلگرام با بیش از ۹۰ هزار کانال فروشگاهی بیشترین کانال‌ها مد و پوشاک و پس از آن کالای دیجیتال است.

در شبکه اجتماع روبیکا بیش از ۲۶ هزار فروشگاه فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۲۷ درصد آن‌ها در حوزه پوشاک و حدود ۱۷ درصد در حوزه آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند.

گزارش سالانه یکتانت: استفاده ۸۰ درصد مردم ایران از VPN!

آمار فروشگاه‌های اینستاگرامی ایرانی یکتانت

فروشگاه‌های اینستاگرامی در مهرماه سال گذشته کمترین میزان محتوا را منتشر کردند. میزان محتوای منتشرشده در این فروشگاه‌ها در شهریور ماه بیش از ۲۰ میلیون بود، اما در مهرماه به کمتر از ۵ میلیون رسید و در دی ماه همچنان به ۱۰ میلیون نرسیده بود. پس از آن با افزایش مواجه شد و در اسفند ماه تقریباً به میزان شهریور ماه رسید.

به‌طور کلی بیش از ۱۵۰ هزار صفحه اینستاگرامی و کانال تلگرامی تبلیغ منتشر می‌کنند. بر اساس آمار‌های «جریان» مجموع درآمد صفحات پرمخاطب و اینفلوئنسر‌ها در اینستاگرام فارسی از طریق تبلیغات، بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان است.

یکتانت این گزارش را با کمک شرکت پژوهش بازار امروز، زلکا، کافه‌بازار، آژانس تبلیغاتی راهبرد‌های ارتباطی خلاق بادکوبه، سیب اپ، نجوا، جریان، تریبون و فرست ادرز ادیوری تهیه کرده است.

متن کامل گزارش یکتا نت اینجا قابل دسترس است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->